Min dag har varit... öhm.

jaa... vaknade imorse vid rätt tidpunkt, rätt pigg och på bra humör faktiskt.
gick upp och käkade lite frukost, gick ut med halva familjen på promenad (eller ja, jag och min syster cyklade och mamma sprang med vovve).  ett missförstånd som var väldigt mykcet mitt fel gjorde att stämningen förstördes (som den ofta gör på våra små utflykter), och alla kom hem en i taget efter varandra istället för tillsammans.
satt och väntade i trapphuset i typ 20 minuter på min mamma som hade nyckeln till cykelförrådet för att min cykel inte har nåt eget lås och för att jag är paranoid. sen gick jag in och städade istället, och då kom mamma med nyckeln.
när jag ställt in cykeln fortsatte jag att städa, och sen fick jag hem mina betyg genom brevlådan. (WOHOOO! :D) öppnade ivrigt brevet, och kollade igenom betygen. mamma räknade ut att ver var typ 9 MVG och 9 VG (kan dock varit lite fel med antalet VG:n där, men 9 MVG:n var det iaf.) och inga G:n. :) Jag blev glad särskilt för Foto A-betyget. MVG där! :D jag var väldigt osäker på om jag skulle få VG eller MVG, men jag lyckades. :D :D :D
efter betygstittandet åt jag en god hamburgare, MUMS! och sen åkte vi in till farsta och fixade min kod, ska få den hemskickad inom några dagar... skönt. men irriterande var det. för när jag ringde upp dem för lääänge sen och frågade vad jag behövde göra för att få min kod tillbaka sa de att jag var tvungen att ta med mig min målsman till nordea och så skulle jag kunna få tillbaka den, så hela tiden har jag och mamma försökt få ihop våra tider så hon kunde följa med, och nu visade det sig att hon inte ens hade behövt vara med... GAH! jävla telefonist. jag kunde ju ha fått det gjort för flera månader sen...  men aja...
sen fixade vi lite andra grejer när vi väl var där, och sen åkte vi hem igen (köpte en pan-pizza och en liter mjölk på hemvägen för att jag skulle hinna äta innan jobbet), och jag åt snabbt, sen skjutsade mamma mig ner till centrum. vilken jävla stress. mådde inte alls bra, var nära gråt och mådde illa, och kände mig sjuk. så precis innan jag tänkte gå ur bilen ringde jag till min arbetsgivare och frågade om jag kunde få stanna hemma idag. och han sa att det var självklart att jag inte skulle gå till jobbet om jag kände mig sjuk, så vi åkte hem igen istället. 
när jag kom hem gick jag och la mig i sängen på direkten, somnade bums och blev väckt 2 timmar senare, då jag kände mig som en strandad val ungefär... men var tvungen att gå upp för att rasta vovven.
efter det mådde jag lite bättre.

snackade med en fågel i skogen... haha. måste fan berätta även om det kanske är lite löjligt. men iaf. 
jag, vovven och kissen promenerade i skogen, då en hackspett (som vi sett förut) sätter sig i ett träd väldigt nära oss och börjar pipa. jag kolla lite på den, och sen går jag vidare. då förflyttar sig fågen till ett träd närmare mig, och fortsätter pipa. jag pratar lite med den, men sen går jag vidare. då förlyttar sig fågeln än en gång till ett träd närmare mig, och sen en gång till. då tänker jag: om den här fågeln skulle kunna tänkas vilja mig någonting, vad skulle det vara?
då kommer jag på alla de döda djur vi sett på sistonde, som antagligen är en produkt av det nya bygget några gator ner, där det legat en skog förut. massor av djur blir ju utan hem, och i sitt sökande efter ett nytt blir de lätt dödade på vägar och annat. så jag säger till fågeln i trädet: "är det många av dina vänner som dött nu? på grund av att era hem är förstörda? men ni kan ju bo här om ni vill, det kan du säga till dina kompisar." och precis när jag avslutat min mening flög fågeln iväg. är inte det aningen skumt? eller är det bara jag som tycker jag kan kommunicera med djur? :P

ja i alla fall... resten av kvällen har jag ju som sagt kollat på fotboll.

nu ska jag... checka lite grejer på datorn, och kanske överväga att skriva lite kortare inlägg... eller, kanske inte. jag skriver ju för min skull. :P haha. måste få skriva av mig ju...

och juste, btw har jag fått en nyckel till mitt rum. skööönt. bara för att det innebär mer frihet. när man verkligen vill vara ifred från andra kan man vara det. :)

skriver kaaanske mer senare, annars imorn. blir inte så många inlägg numera. en ändå...

kram på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0