Musik, musik, musik!

har ni nån gång lyssnat på en låt som ni kände igen er i? visst är det en härlig känsla?
jag älskar det.
vare sig det är en låt man känner att man får en koppling till ljudmässigt eller om det är en låt man känner att man har en likhet med när det gäller texten, så är det skönt att hitta nånting man kan relatera till på nåt sätt.
det finns några få låtar jag verkligen känner att jag har en koppling till, och sen finns det vissa jag har en liten koppling till. sedan finns det ju de jag inte alls har nån koppling till men som jag älskar iaf.
grejen är den att jag ju ganska nyligen "hittat" Death cab for cutie. och många av deras låtar är så "jag" även om de inte är det... men liksom vissa stycken i vissa låtar kan jag verkligen relatera till.
tänker inte berätta vilka och varför, men det bara är så.
vissa saker man har tänkt på hittar man plötsligt i en låt, och då blir det lite som en wow-effekt på nåt sätt. det är askul.
ja... var väl typ det jag hade att säga för den här gången...

"The glove compartment is inaccurately named

And everybody knows it.

So i'm proposing a swift orderly change.


Cause behind its door there's nothing to keep my fingers warm

And all i find are souvenirs from better times..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0