Småtöntiga highschool-cheerleadingfilmer och dans.

tja.
dagen har varit chill. haha, säger det ordet alldeles för ofta känns det som... men det är så beskrivande. :P
jaa... har varit hemma och tagit det lugnt, gått på små promenader i skogen, spelat, kollat på film.
såg nyss "bring it on - all or nothing". den var väl bra, jag gillar såna lite småtöntiga highschool-filmer... men det är ju aningen tråkigt när man alltid vet vad som kommer hända. det är det typiska man lärde (man kanske är jag, men...) sig i skolan, en berättelse har en början där ett mål visar sig, sen några hinder på väg till det målet, och sen i slutet uppnås målet, oftast. och därigenom finns en röd tråd, bla bla bla. och det är nästan alltid samma sak med såna filmer, särskilt cheerleeding-filmer. huvudpersonen är en lagkapten för cheerleedinglaget, som ska tävla i en cheerleedingtävling och vinna fina priser, det laget har ett motståndarlag som gör allt för att det ska gå dåligt för det andra laget. det finns alltid en bitch i något lag, eller båda. sen är det en liten kärlekshistoria vid sidan om, som har sina hinder, hon ljög för honom, han blir sur och pratar inte med henne ett tag, och sen i slutet blir allt bra igen. samma med cheerleedingtävlingen. nåt går fel på vägen, som gör att de inte ska klara det, eller i det här fallet, att hon inte kan vara med och tävla, och sen i slutet blir allt bra igen, och de tävlar, det blir final, och då står det alltid mellan det laget man hejar på och bitch-laget, och sen vinner det laget man hejar på... såklart. 
det börjar bli aningen tröttsamt och självklart, men det är kul iaf. 
och jag blir alltid så jävla sugen på att dansa efter jag sett en film med dans i. goshes! om jag hade pengar skulle jag fan börja dansa... i grundskolan hade vi dansuppvisningar, så då tränade vi dans efter skoltid och så, och sen gick jag en termin på dans i fryshuset, sen tänkte jag börja en danskurs, i streetdance, på kulturama, och gick på en lektion, men slutade efter det för det gick inte bra ihop med mitt schema just då, och det blev för mycket... 
men gaaah... skulle vara så kul! dessutom skulle det ju vara roligare om det fanns nån i min närhet som delade mitt intresse, så vi kunde börja tillsammans, men det finns ingen som nämnt det iaf... och som sagt, pengabrist. 
men men... får väl stå och dansa framför spegeln här hemma istället. haha, och slå i foten på min säng som står mitt i vägen... :P

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0