This is how we do it, Midsommarafton, my family style.

Tja.
Midsommarafton idag. :P
Vaknade sent, gick upp, åt onyttig frukost i sängen.
vi bestämde oss för att grilla lite krejjer.
gick ut och satte oss på ett berg precis brevid huset och krillade. gott var det, väldigt spartanskt och inte så välplanerat, men gott.
diktade tillsammans. fiina dikter. en handlade om ljuset, bajs, toapapper och myror, en annan om ljus, kladd och synålar.
sen gick vi in igen, satte oss och ritade, jag och lillsyrran min. satt där i ett par timmar...
efter ett tag blev jag tvungen att gå ut med vovve. ett stycke bror följde med.
vi kastade pinnar, stod på skogens hjärta och gungade (för er som inte vet, dvs alla i princip, är skogens hjärta en rätt stor sten som ligger på marken, och när man gungar på den låter det som hjärtslag), och snurrade kopplet i luften.
gick in igen, gjorde jordgubbstårtan.
kladd, kladd, och lite ännu mera kladd. marsansås, jordgubbsgegga och grädde. och saft.
skar upp varsin bit tårta, och gick och satte oss i soffan.
3 minuter kvar till "Rain Man".
kollade "Rain Man" och åt tårta. och drack jordgubbssaft.
plötsligt blev jag tydligen sugen på fetasallad.
åt det. och drack ett glas mjölk.
kollade klart på "´Rain Man".
grät en skvätt.
satte mig vid min Bo. konverserade lite, och klappade och kliade.
Bo på promenad.
Gick in i rummet. satte mig vid datorn.

Ja... det var min midsommarafton det. kanske inte värlens mest händelserika dag, men det var faktiskt trevligt.
vi i min familj har kommit fram till att vi bara inte är en sån där slå-på-stort-familj. när vi försöker slå på stort, få allt rätt, fina dekorationer, perfekt mat, fina gäster... då går det inte trevligt till. kanske för en stund eller två, men det blir ofta en massa bråk inblandat.
nej, vi har trevligare tillsammans när vi sitter på ett berg fullt av myror och äter vår lite brända, grillade fläsfilé med potatissallad och baguette och ett glas cola. sen lite kreativitet och en film på det. och massa sött. såklart. :P

Juste. kissen var lite läskig idag, eller, alla kissar gör ju så, men han hade lyckats fånga en skata.
vi satt uppe på berget och åt, när vi plötsligt hörde massa fåglar som bara skrek.
så jag och syster gick dit för att kolla vad det var som hänt. då ser vi simba sitta där, en skata liggandes på marken, såg orörlig ut. men som tur var började den flyga. den klarade sig. men det var lite läskigt.
tänk att en katt kan vara så snabb... förhoppningsvis kommer han inte jaga så många fler djur i framtiden. även om det är ett faktum man nog inte kan ändra på...

Men... jaa... som sagt. Midsommar.
har ni gjort nåt trevligt idag?

kraam <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0