Tisdag

god morgon, tänkte jag nästan skriva, och det gjorde jag också... men jag menade det inte. :P
jag vaknade vid 10 imorse. gick upp och drack en kopp cappucino och sen tog jag min lillebror och vovven med mig och gick ut i skogen. självklart följde kissen efter också.
vi hoppade på stenar och stockar, och försökte komma på motsatser till konstiga saker som egentligen inte har nån riktig motsats. (typ: "vad är motsatsen till hallonsaft?" eller "vad är motsatsen till en mamma med skägg") lite kul. :P
sen gick vi in, och jag hjälpte mamma att plocka ur och i diskmaskinen. men jag mådde inte så bra, kändes som jag hade feber och som om jag skulle trilla ihop. så när jag var klar med disken gick jag och la mig i sängen och läste ur min bok. den senaste av kajsa ingemarsson. hon är nog min absoluta favoritförfattarinna. svenska iaf. hon beskriver saker så bra, och man kommer verkligen in i berättelserna, och blir liksom en del av det själv.
när jag legat och läst en stund gick jag och gjorde vitlöksbröd till kycklingen och salladen mamma gjort i ordning, och sen väntade jag på att kycklingen skulle bli klar. gjorde i ordning för lunch, och sen åt vi. väääldigt gott var det. :) mätt nu.

nu ska jag skriva rent mitt CV och skicka iväg det... sen ska jag kanske läsa lite till och sen spela.

idag har jag fått hem 2 filmer på posten, nämligen "bring it on - all or nothing" och "fight club". ska kolla på någon av dem ikväll, om lillasyster vill kolla med mig blir det bring it on, och om hon inte orkar kollar jag på figh club... :)
jag hoppas verkligen att "step up 2 - the streets" hinner komma på lager innan mina 2 månaders gratis hyrfilm är över. jag vill så gärna se den! och att få den gratis hem i brevlådan är ju inte helt fel... :P

nej, so sagt... skriva CV.

skriver mer senare.

kraam <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0