Vad är grejen med att lägga sig i tid?

okej... egentligen vet jag vad grejen är, och grejen är rätt självklar.
går man och lägger sig i tid är man piggare nästa morgon än om man inte går och lägger sig i tid.
och med "i tid" menar jag inte tidigt, utan det tiden som är smartast att gå och lägga sig för att få tillräckligt med sömn, beroende på när man ska upp morgonen efter... och hur mycket sömn man behöver osv.
jag lyckas tydligen aldrig förstå det där med att man borde gå och lägga sig i tid.
jag blir för invand i mina... vanor.
på helgerna behöver jag ju inte tänka ett skvatt (haha, skvatt) på när jag går och lägger mig, för jag kan sova huur länge jag vill morgonen efter, och vet att ingen kommer väcka mig vare sig jag sover till 11 eller 16. så då behöver jag ärligt talat inte bry mig.
men på vardagarna måste jag ju ut med hunden på morgonen, och då borde man ju vara så smart att man går och lägger sig vid... ja iaf runt 12, så man hinner sova lite liksom. men icke. jag går och lägger mig nu eller senare, och tänker inte på att jag faktiskt måste upp dagen efter.
sen blir det hemskt när man väl ska gå upp.
och egentligen är det ju dumt att jag sitter uppe så länge, för jag gör ju inget vettigt.
det är också en av anledningarna till rubriken...
för om inte de flesta andra skulle vara förnuftiga nog att gå och lägga sig i tid (eller, ja, inte sitta vid datorn för länge, när de lämnat datorn har jag ju egentligen ingen aning om de sover eller om de har party), skulle jag ju ha någon att prata med medan jag stannade uppe försent, och då skulle ju det vara en bättre anledning än att sitta uppe själv mitt i natten och göra ovettiga saker.
egentligen kan man ju tycka, att eftersom vardagarna har fler dagar än helgerna, borde den tiden jag ska gå och lägga mig på vardagar bli min vana. men eftersom jag tycker mest om att gå och lägga mig när det redan börjat ljusna och  vakna fleeeera timmar därefter, så vill jag ju göra det när jag får chansen, vilket är på helgerna... och då går det liksom inte precis att gå och lägga sig "tidigt" några andra dagar. det funkar till viss del på vardagarna när jag går i skolan, men nu under sommarlovet är det rent utsagt hopplöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0