Najs dag hittills. :)

tja! :D
idag behövde jag inte gå ut med hunden iaf, för mamma gick ut med honom imorse igen, och jag drömde konstiga drömmar om fester och sånt... kommer inte ihåg så mkt av dem, bara att det var typ... massa fester. haha, typ mitt ute i ingenstans. och massa folk... 
syster ringde precis när jag hade vaknat, och vi bestämde att hon skulle komma hit så snart som möjligt. hon ringde även när hon handlade för att hon fått panik och fick för sig att hon skulle åka till skanstull och köpa blommor till mamma på mors dag. haha. min syster är i princip lika konstig som jag ibland. :P jag vägledde henne rätt iaf och följde med henne in på ica (över telefon då alltså) och vi shoppade lite till baket och kö´pte söta rosor till mamsen. :) hihi.
sen kom hon, och vi bakade, eller ja, jag bakade väl  mest, hon stod där som moraliskt stöd och hällde lite saker då och då. 
haha, bakverket blev en kladdkaka med mockarute-glasyr och frysta jordgubbar, med lite översockrad vispgrädde vid sidan om. det blev sjukt sött och sliskigt, och man mådde typ illa efter en bit, men det var också sjukt gott! :D hehe. ska nog ta en till bit snart... :P
när vi ätit kyckling/fetasallad och vår gottiga efterätt hoppade vi ut genom köksfönstret och satte oss på gräsmattan och pratade och myste ett tag. sen satte jag mig och pluggade lite i köket. se sket jag i det ett tag till och spelade badminton med lillebror och storasyster. sen försvann lillebror in genom fönstret, och jag och storasyster spelade vidare. sen förvann ena halvan av den bra badmintonbollen, och vi letade över typ hela gräsmattan jättelänge, men hittade den inte. fortfarande ett mysterium vart den tog vägen. 
så vi gick in igen, och jag satte mig och pluggade igen. nu har jag tagit en liten paus för att skriva det här och ska fortsätta snart igen. :P tidslinjen ska bli gjord! :)
håller just nu på med upplysningstiden... letar info om konsten och grejer. 

skriver mer senare. kraam <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0