Sommarlov och nostalgi...

Ja. det slår mig lite då och då. att det faktiskt ÄR sommarlov riktigt snart!
det är bara imorgon, och sen måndag som är "riktiga" skoldagar kvar, sen på tisdag är det idrottsdag typ.. och onsdag är vi tydligen lediga. sen är det ju skolavslutning på torsdag.
känns asnajs, men ändå helt sjukt...
efter det här året är det liksom bara ETT år kvar av gymnasiet, och med tanke på hur jävla snabbt tiden gått nu, och med tanke på att det bara känns som tiden går fortare ju äldre man blir kommer nog det året bli väldigt kort, och vara över snabbare än man tror.
det känns liksom så konstigt...
jag har ju gått i samma grundskola hela mitt liv, tills det att jag började gymnasiet, och nu går man liksom bara 3 år, 3 ynka små år i jämförelse med de 10 år jag gått i samma skola tidigare.
nu har man liksom vant sig vid att vara omkring alla dessa sköna människor, och de har liksom blivit en del av ens vardag... även om jag inte umgås med så många av dem på fritiden kommer man ju fortfarande sakna dem.
okej, nu är jag väl lite tidig med sånt här babbel, jag menar, vi har ju ändå ett år kvar tillsammans. :P men ändå...
jag antar att jag är rätt konservativ när det gäller sånt här...
i grundskolan umgicks jag ju med de i min klass, och nu har jag inte så bra kontakt med någon av dem. och nu umgås jag ju med folk från min klass nu...
men de flesta människorna man umgås med kommer man väl antagligen inte ha så mycket kontakt med när skolan slutat, och det känns lite sorgligt på nåt sätt... jag vet ju att det är vissa som jag kommer att ungås med efter gymnasiet också, men sedan finns det ju folk som jag är nästan helt säker på att de kommer mer eller mindre försvinna ur mitt liv när skolan är slut... och ja... det känns liksom konstigt.
nej... nu ska jag lägga av. haha.
Jag är, även om det inte verkar så, GLAD över att det är sommarlov snart. tror att det kommer bli asnajs. :) kommer ha lägenheten för mig själv i 10 dagar (ja, om inte syster flyttar in ett tag medan de är borta vilket hon antagligen kommer göra, men de e najs ändå. :P). och så ska jag och bajb resa iväg till fjärran länder... hehe, eller nåt sånt. :P det blir danmark typ,  men det blir askul ändå! :D
och så känns det också asbra att det faktiskt bara är ett år kvar av skolan.
tänk, om ett år från nu tar jag studenten. om mindre än ett halvår är jag 18.
jag växer upp... herregud vad tiden går snabbt...

haha, nu låter jag mer som en nostalgisk mamma som pratar om sin dotter, när jag pratar om mig själv... :P

Sammanfattningsvis: det ska bli asskönt med sommarlov fast det kommer kännas konstigt. och jag kommer sakna alla sköna människor i klassen när vi väl slutar skolan helt och hållet. kommer sakna att sitta och asgarva åt grabbarna som ALLTID har nåt för sig...

nej. nu ska jag sluta tänka på framtiden och fokusera på nuet.
just nu... borde jag gå och lägga mig snart. och imorn borde jag vakna i tid. haha. :D

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha en fortsatt trevlig dag! :D Kika gärna in i min blogg och släng in en kommentar om du har tid!:)

2008-05-29 @ 23:08:14
URL: http://www.penajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0