Parafras...

Yo yo yiggity yo folks.
Haha.
Idag har jag varit i skolan.
Hade bild och form, då vi håller på med parafraser... (för er som inte vet är en parafras någonting man gör med utgång ifrån ett annat verk, men man gör om budskapet i verket) Jag har kommit på någonting som jag själv tycker är ganska smart, för en som inte normalt sett gillar att göra parafraser... 
Jag ska i alla fall göra om den här målningen (har redan börjat):

Verket "Arnolfini och hans fru" av Jan van Eyck. 

Jag orkar inte riktigt berätta exakt hur jag ska göra om den, men kommer nog fota det nån dag... så ni får se. :)
Idag började jag måla, hann göra nästan hela bakgrunden. wiiho.  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0