Resan

Hej hopp!
tänkte då berätta lite om vår cykelresa...

Vi åkte på Söndagen (fick skjuts ut till Södertälje och cyklade därifrån).
Första dagen blev väldigt lätt, och vi trodde då att det skulle bli enklare än vi trott innan.
Vi stannade efter 3,5 mil, lite utanför Nykvarn och en bit ifrån Mariefred, och satte upp tältet och sov där den natten.
Det var rätt mysigt, men jag frös när jag sov, för jag hade satt på mig alldeles för lite kläder på grund av att jag inte frös innan jag skulle sova.
Sedan vaknade vi på måndagsmorgonen och frös, satte på oss våra cykelkläder, åt knäckebrödsfrukost, packade ihop tältet och allt annat på cyklarna, och åkte iväg.
I början gick det jättebra, och efter 4 mil mådde vi fortfarande prima. Så vi bestämde oss för att cykla hela vägen till Eskiltuna (där det första vandrarhemmet låg) den dagen (en sträcka vilken vi trodde var på ungefär 4 mil till).
Men ju längre vi kom desto längre blev sträckan.
Vi frågade en man om vägen och hur långt det var kvar, och då sa han att det var 3 mil kvar, och det kunde vi ju lätt klara av. Men det var då verkligen inte bara 3 mil kvar då.
Det slutade med att vi fick cykla 11 mil på hela dagen, och jag var slutkörd.
ändå var det jag som pushade på hela tiden och manade på att vi skulle fortsätta. Vilket vi ju gjorde och klarade.
Men vi fick cykla i becksvart mörker också... vilket inte alls var trevligt.
När vi kom fram åt vi i alla fall mat och duschade, sen sov vi gott under natten.
Tog en liten sovmorgon på tisdagen, för att orka cykla vidare, och sen fixade vi allt och åkte igen.
Den dagen var mina ben totalt döda, och vi kom ca. 5,5 mil.
Vi stannade 2,5 mil från Arboga, i Lista, och tältade en natt till.
Den här natten blåste det som in i helvete, och om vi inte legat i tältet hade det blåst iväg.
Lika mycket blåste det dagen därpå. Motvind hela vägen, och jag hade fortfarande världens värk i benen.
Vi tog oss i alla fall till Arboga, där A's mamma betalade för att vi skulle få bo på hotell den natten. Cyklade 6 mil den dagen. Det var min värsta dag på hela resan. Det blåste i motvind hela tiden, samtidigt som mina ben dog, och min packning ville absolut inte stanna på cykeln. Så jag var skitsur i slutet.
På hotellet fick vi duscha igen, och kunde tvätta våra kläder. Sen åt vi på McDonalds till middag. Det var ju Jenifers födelsedag och allt, så vi var ju tvungna att fira! :D
Vi sov gott den natten.
Sedan fortsatte vi till Örebro på Torsdagen, och kom fram till min styvpappas systers gäststuga på eftermiddagen.
Vi chillade där, gick och åt pizza, och åkte in till stan, där vi gick runt i den öde staden tills vi hittade stället där alla människor befann sig, en klubb med just namnet "Stället". haha.
Missade sista bussen hem, som gick 23.11. haha. lite olika från stockholm...
Så de kom och hämtade oss med bil. :)
Så var vi vakna ett tag, men somnade snart ändå.
Dagen därpå åkte jag och A in till stan igen, och ho shoppade lite kläder, och jag en mössa. :)
Sedan åkte vi tillbaka igen, och chillade i stugan tills A's pappa kom och hämtade hem oss igen.

Nu är jag då hemma, och det känns skönt, men konstigt...
När man lever så nära andra människor under en tid blir man van vid det... och allt man tänker på är sånt som har med resan att göra.
men jag har börjar komma in i vardagen igen.
Totalt har vi cyklat ungefär 35 mil. Känns bra. och mina lår är jävligt tränade nu... :P

Här är en bild från resan, första dagen:



Det är nästan så att jag saknar det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0