Dagen Tisdag.

En seg dag.
Vaknade 7, gick upp och gjorde mig i ordning, sen var jag typ världens bästa syster och åkte med min lillasyster till tandläkaren och satt där med henne tills mamma kom efter att ha lämnat min lillebror på skolan.
Rakt därifrån åkte jag sedan till skolan, där det kändes rätt öde.
Varken A eller J var där, så det blev segare än segast.
Arbetsmiljö och säkerhet först, typ snackade fysiska och psykosociala faktorer som kan påverka ens skolgång och så...
Sen det vår skola kallar för "öppen tid". som går ut på att man ska umgås med folk man inte känner, typ, och visa upp sig och sin inriktning. 
idag var det nån amerikansk man som stod och snackade en massa om att man måste vara vaken och igång om man vill nånstans med det man håller på med nu, alltså estetiska ämnen. och sen fick vi göra massa övningar, som att viska sitt namn i en främmande (för mig i alla fall) persons öra flera gånger om. sen skrika det till dem flera ggr om, vilket vi inte riktigt gjorde... vi gjorde det typ en gång, sen ställde vi oss och tyckte han var knäpp. och så menade amerikanen på att eftersom vi inte ens kunde fokusera på det vi skulle göra nu och ta order, skulle vi inte klara av det i verkliga livet heller, vilket är rent utsagt dumt, eftersom en jobbig övning i skolan inte är något annat än en jobbig övning i skolan. 
och sen skulle vi göra läten, och rörelser, och röra oss runt i rummet. sen fick vi, äntligen, gå. 

efter den öppna tiden åt jag lunch, och sen var det engelska. 
blev jobbigt efter ett tag för min mage gjorde så in i helvete ont att jag funderade på att åka hem, men jag red ut stormen, som varade ett långt tag, och klarade mig till fotolektionen också. där vi satt vid datornerna och gick igenom lite storlek på foton, pixlar och PS. vi fick Canon EOS 450D-kameror att fota vår uppgift med, sen fick jag åka hem.

chill hemma, fotade med kameran, mycket... 
och nu ska jag sova snart. 
magontet är påväg tillbaka. och jag fattar inte vad det beror på. 
leskigt. 

men aja... gonatt! <3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0