It obeys me.

Som ni kanske vet vill jag ju väldigt gärna ha min egen systemkamera.
Och för att jag ska få denna har min pappa skickat ett bidrag på 500 dollar.
Under en längre tid har dollarn bara sjunkit och sjunkit i värde, och därför skulle de här 500 dollarna inte bli så mycket som de skulle kunna bli.
Men nu kan de nog de.
Jag har önskat länge att dollarn ska stiga, men det har den inte gjort, förrän nu, ungefär samtidigt som min pappa skickade pengarna.
Nu har ben börjat sitga uppåt, och ganska snabbt också.
när den var som lägst (som jag såg den) var den på ungefär 5,80 kr.
nu har den stigit och stigit och kommit upp till 6,775 kronor.
Vilket är ganska mycket, om man tänker på att den bara sjunkit i flera år.
Så nu hoppas jag på att den ska fortsätta stiga till oktober, kanske till och med till så mycket som 10 kronor (ska inte hoppas på för mycket, men...) för då kan dollarna betala hela kameran. :)
Men vi får se vad som händer, och hoppas att jag inte har jinxat det nu genom att skriva såhär...

Kepp on moving upwards my dollar friend!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0