Min dag...

...har varit jobbig. känns det som nu.
Den kanske egentligen inte varit så hemsk, men just nu kämnner jag mig så konstig i hela jag så jag bara vill somna.
Vaknade ju som sagt 6 (om man vaknar i tid till att se sin styvfar åka till jobbet, vilket man ALDRIG gör annars, vaknar man tiiidigt!), gick upp och tog en hel timma för att göra mig i ordning typ... och så ut med hunden, och sen cyklade jag till skolan. gjorde sällskap med lillasyster en bit.
hade matte (blööö, men inte lika hemskt som igår), historia (blööö, filmen igen, men nu är den ÄNTLIGEN slut!) och nutida konst (blöööö jag var inte alls pepp på den lektionen och väldigt hungrig, men jag fick VG på vårt lilla prov förra gången iaf...). sen lunch finally.
och efter det svenska (där jag mest satt och skrattade som förra gången åt grabbarna...)
och sist mentorstid (där vi äntligen lyckades övertala vår mentor att vi inte skulle göra de där hemska övningarna längre, och mest bara fika och prata).

så cyklade jag hem igen, helvete för den jävla backen. :P
och när jag väl var hemma kändes det som jag skulle dö.
åt lite mat, och fixade lite grejer, ut med hunden en snabbis, och sen följde jag med min lillebror på judo, där jag satt i mer än en timme och lyssnade halvt på musik och kollade vad de gjorde.
så skulle vi åka hem kommunalt.
jag hade kollat upp innan när tunnelbanorna och bussarna gick, och trodde vi skulle hinna precis.
men de slutade lite senare, och då hann vi inte till rätt t-bana, och då skulle vi inte hunnit till rätt buss, så vi chillade lite istället. köpte munk, bulle och drickor på Pressbyrån, och körde frågelekar ända till bussstationen, där vi väntade läääänge...
väl på bussen var det så skumpigt att man höll på att dö lite mer, och när vi var hemma ville jag bara sova.
men istället kollade vi på vänner, top model och heroes.

GAAAH vad galen jag blev på slutet av heroes.... precis i slutet blev det som det brukar bli... helt ologiskt, och jag fattade nada hur det kunde funka... så jag blev sur. men får väl se nästa gång varför det var som det var...

Nu ska jag väl försöka göra nåt på läxan... och sen sooova.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0