Eden svuren på fler ställen än ett

Som många av er säkert redan vet svor Barack Obama eden idag när han tog över rollen som president i USA.
Jag såg inte hela talet eller så, men man hörde vissa delar, och jag är glad för Amerikas skull att de numera har en vettig  president.



På tal om eder svor jag också en ed idag. Haha.
Jag var på engelskalektionen, och vi skulle arbeta med våra essäer, men jag hade mitt material hemma. Dessutom skulle jag inte ha nån fotolektion efteråt, så jag frågade om jag fick gå hem och jobba med min essä. Då sa min lärare: "Only if you do this; put your right hand on your heart, and repeat after me: I solemnly swear, that when I get home, which will be within two hours, I will work on my essay."
Och jag gjorde det. Hihi. Lite roligt sådär.
Jag fick gå ifrån lektionen i alla fall. Och jag höll mitt löfte. Eller, ja, till viss del i alla fall. 
Jag åkte hem och fortsatte läsa i boken som jag ska skriva om, men sen lyckades jag somna för att jag var så trött. :P

Resten av dagen i skolan var helt okej. 
Det gick rätt bra med redovisningen på morgonen, och så hade vi ett läxförhör som jag fick G på.
Sen hade vi lång håla då vi satt och snackade tills våra lektioner började igen. 

Just nu sitter jag och kollar lite halvt på "Joey". Har typ redan sett hela den serien, rätt kul faktiskt. 
Men jag väntar ju på "Vänner". :)
Sen borde jag läsa mer, men jag är rädd att jag somnar igen... Haha. 

Idag har jag i alla fall inte sådär hemskt mycket plugg. Det lönar sig att göra saker i tid.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0