Fredagkväll

Tjoosan!
Sitter hemma just nu, äter massa snask och kollar lite halvt på Lets Dance då det inte finns så mycket bättre på tv...

Jag bestämde mig tillslut för att faktiskt åka in till stan och kolla in min klasskompis vernissage.
Dock var jag lite korkad..
Jag hade fått för mig att den var på Galleri Kontrast i Slussen, så jag kollade liksom upp vart det låg exakt och åkte dit... men på vägen började jag tvivla lite, då jag kom på att jag faktiskt inte var helt säker.
När jag kom fram och kollade in genom fönstret var det helt mörkt... Så jag kom då på att jag hade tänkt helt fel.
Sms:ade A som gav mig rätt gallerinamn, och sa att hon trodde det låg i Medborgarplatsen.
Kom fram snabbt, och tänkte att jag nu skulle tänka lite smart, så frågade jag spärrvakten om hon visste vart det låg. Hon gav mig en vägbeskrivning som jag följde, men när jag gått hur långt som helst (längre än hon sagt att jag skulle behöva gå) var jag fortfarande inte framme. Så jag gick tillbaka, var nära på att bara åka hem igen, men hittade en karta som jag kollade in.
Och galleriet var mycket närmare än jag trott, låg lite gömt, men det var väldigt nära.
När jag kom dit var det inte så mycket folk kvar dock, men jag gick runt lite och kollade, drack ett halvt glas vin och åt lite chips som det bjöds på, och sen åkte jag hem igen.

Det känns ändå bättre att komma ut lite än att bara sitta hemma en hel kväll.
Och jag tror att jag måste ha fått bättre kondition, för jag var inte ens andfådd efter att ha gått i min (snabba) takt gata upp och gata ner i typ en timme... :P Det är ju bra i alla fall.

Det är skönt att sitta här i sängen nu. :) och imorgon måste jag ju upp rätt tidigt för att åka till skolan. Usch. Skola på en lördag! Det är ju öppet hus och vi ska hålla lektioner för ettorna. Min och A's lektion kommer nog vara rolig. Vi ska sätta upp ett stort, stort papper (eller duk?) på väggen och låta dem låta kreativiteten flöda genom måleri.

En skön sak är att vi lyckades övertala bild och form-läraren att vi skulle få kompledigt nu på måndag, och sen fick vi ett mail om att religionslektionen är inställd, så det blir en extra helgdag för oss! :D

Nu ska jag äta mer godis och hitta nåt att göra... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0