Jag har börjat skissa i alla fall

Igår gjorde jag min första skiss på "fortsättningen" på min tatuering.
Jag har ju en pusselbit på axeln, typ vid skulderbladet, med noter som kommer ut ur den. 
Tanken var redan från början att det skulle vara flera pusselbitar, som fortsätter ner mot axeln och överarmen, men då jag skulle tatuera mig kunde jag inte göra en så pass omfattande tatuering eftersom det kostade alldeles för mycket. 
Så nu tänkte jag att jag ska börja spara ihop pengar sakta men säkert, så jag kan göra fortsättningen! 
Pusselbitarna ska alla representera saker som är viktiga i mitt liv, då kanske lite mer "materiella" saker som betyder mycket, eller saker som är personliga intressen mer... 
Den jag redan har representerar ju musik, och det för att musik är en otroligt stor del av mitt liv.
Många tycker nog att det är konstigt att jag har en tatuering som representerar musik, då jag inte själv gör egen musik eller så... Men musik är en väldigt viktig del av mitt liv i alla fall.
Jag älskar att hitta ny musik som jag tycker om, och bara sitta med min mp3 på tunnelbanan och stänga ute allt annat.
Jag lär mig låttexter väldigt snabbt och älskar att sjunga med i låtarna jag kan (även om det kanske inte alltid låter bäst i världen).
Ja, musik är alltså en stor del av mitt liv helt enkelt. Även om det inte syns så mycket utåt.

Men den tatueringen kan ändå inte riktigt fungera för sig självt.
Den vill ha sina kompisar där hos den...

Jag har kommit på i alla fall 3 stycken säkra kompisar hittills (det kanske inte blir några fler pusselbitar sen).
Den första ska representera foto, då jag älskar att fota och hoppas att jag kan ha någon slags framtid inom det.
Den andra ska representera konsten, då jag är född "estet" och alltid har uttryckt mig i konst på ett eller annat sätt (går ju även konst och design på gymnasiet, vilket har utvecklat mig som "konstnär" ännu mer...)
Den tredje ska representera skrivandet, då jag alltid också älskat att skriva och uttrycker mig i skrivandet på ett slags konstnärligt sätt. Har tidigare funderat på ett yrke inom skrivande, men det kommer nog inte hända.

Sedan ska jag nog binda ihop tatueringen så att det blir mer som en sammanhängande tatuering och mindre som flera små, genom att runt dessa pusselbitar ha ett mönster som jag ritat längre än jag kan minnas (samma mönster som jag håller på att skissa på en tatuering till den där killen).

Ja... ska fortsätta förbättra skissen så jag kan visa sen, men just nu är det bara en kladdig blyertsskiss som mest är för att jag ska komma ihåg UNGEFÄR hur den ska se ut sen.

Nu ska jag och Lillasyster kolla scrubsavsnitt. :D
<3
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0