Lill-mamma

Den här tiden är då jag borde ha vaknat, ungefär.
Men jag vaknade vid halv 8 för att vara väldigt snäll mot min mamma, för det är hennes födelsedag idag!
Så jag gick upp, åkte med lillebror till skolan, åkte hem, gick med vovven till djursjukhuset och köpte öronrens, gick hem igen, och nu har jag chillat sen dess.
Fixade lite på tavlan till min mama också, kändes lite tomt. Så nu är den helt klar.
Sen vid 2 ska jag och hämta lillebror... Tills dess ska jag typ ligga här i sängen och vara lite död.

Vi ska inte fira mamma idag, utan det blir nog imorgon.
Det blir ju så mycket med flyttning och inflyttning här idag. Som sagt ska jag få en rumskamrat...

Apropå rubriken blir jag lite som en lill-mamma här ibland.
Typ som igår. Lillasyster är sjuk och mamma jobbade, så jag lagade mat och fixade massor i köket, läste högt ur Twilight för lillasyster, masserade lillebrors ben innan han skulle sova...
Det är lite trevligt faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0