Måndag

Tja.
Idag var jag först framme i skolan... innan läraren till och med.
Jag blir alltid så knäpp när det inte är någon där. Även innan lektionen har börjat om jag är den enda som är där och väntar så tror jag typ att vi har ledigt och att jag är den enda som inte blivit informerad.
Haha.
Det visade sig att det var lektion. Typ en sekund innan jag skulle skicka iväg ett sms till A där det stod "det är helt öde här, vart är alla nånstans" kom min lärare. ^^
Jag målade en liten tavla idag. Den blev najs tycker jag... väldigt nöjd.
Det blev en banan med tändstickor i.
Till mitt fördjupningsarbete i bild och form då... "Malplacerad". Passar, eller hur? :P
Jag tycker att jag lyckades få det att se realistiskt ut. Hade ingen kamera med mig, men ska försöka komma ihåg det på fredag så jag kan fota... 

 
De här bilderna använde jag mig av för att se hur det skulle se ut... min banan såg typ ut så som den på bilden. Fast med tändstickor i.

Sen hade vi lång håla, då A och Chris fick städmani och började fixa och dona vid vår lilla matplats. Galningar! :D
Och så religion. 
Snackade typ om Livets Ord (nykristen rörelse). 

Och sen kom hemskheterna... BLÖ!
Jag skulle åka till en affär och möta en man som hade pengarna min pappa skickat till mig... Men dum som jag var hade jag glömt att kolla upp vart det låg igårkväll, och hade varken adressen eller hans nummer eller någonting med mig till skolan, så jag var tvungen att ringa min styvpappa och fråga om han visste vart affären låg, men det gjorde han inte. 
Så jag ringde mamma, som inte svarade, och sen ringde jag hem, och då var mamma inte hemma än (och nu var jag redan på tunnelbanan in mot stan utan att veta VART jag skulle). Så ringde jag styvpappa igen, sen mamma igen, och sen igen och igen. Tillslut lyckades jag få min styvpappa att komma på vart den låg någonstans, så han fick guida mig via telefonen, och sen lyckades han vara PRECIS där med taxibilen (ja, han kör taxi) när jag kom, och pekade och sa: "där är det."
Då hade jag letat runt hur länge som helst efter någon slags skylt, och sen visade det sig vara precis i närheten, men man såg det inte om man inte stod precis där... usch. 
Tog mitt kuvert och åkte igen. 
Mitt i all stress hade mamma ringt mig igen och sagt att min lillebror glömt mobilen i sin skola, och hon frågade om jag kunde åka förbi där på vägen. Så då gjorde jag det också, letade, tillsammans med hans lärare, i skolan ett tag, och hon hittade den till sist. 
Äntligen fick jag åka hem. 

Halvt somnade i en timme innan jag skulle ut med hunden, och nu måste jag typ plugga lite snart... men om 5 minuter är det vänner, så ska kolla på det först. Sen plugga.
Trött är jag nu i alla fall.

Märker ni någonting?
Jag skriver typ varje dag numera att jag ska plugga.
Det är helt sjukt hur mycket läxor vi har.

Jaja, skriver mer senare... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0