Mitt 2008 i bilder

Jag kände för att ha en liten tillbakablick på hur mitt 2008 har varit.
Speciella händelser och så.
Jag har lätt för att glömma sånt annars, så det kan vara roligt för mig att kunna titta tillbaka på det senare. :)

Januari:


Året började med en morgonpromenad med vovvarna hos A.


Strax därefter åkte jag med min pappa (som kommit till Sverige över nyår) till Borlänge och min farfar och co.


Där hemma växte lilla Simba sakta men säkert... :) (Lillasyster som tagit bilden)

  
Jag och A åkte på en shoppingrunda, där jag köpte 3 av mina mest välanvända saker på hela året.


Och i fotolabbet växte mitt intresse för foto mer och mer... (inte mina bilder i vattnet)

Februari:


Jag köpte min laptop i början av månaden...


Håret fortsatte att växa längre och längre.


Jag hittade en kärlek för min mammas gamla cykel.


Fotolektionerna förflyttade sig till studion. :)

Mars:


Jag fick en ny cykel... som senare skulle ut på äventyr.


Min gata fick besök av konstiga star-wars-gubbar. Vi fick aldrig reda på vad de gjorde här...


I skolan chillade jag järnet i diverse fönster...


På Måndagar och fredagar såg jag oftast ut såhär. Min målaroutfit.


Fortsatte på mitt porträtt av A.


Bobo och Simba fick bättre kontakt. :)


Snön kom... Lite väl sent. eller ska man säga tidigt kanske?


Jag hade en liten fotosession bland mina gardiner. :P

April:


Första dagen i april köpte jag min favoriter. :)


Var på fest hos Amanda. :P (jag och en mörk anna)


Och hos A spenderade jag mycket tid... Och var alltid lika snygg, såklart.


Ja. Mycket tid som sagt...


Vädret började arta sig, och jag och A chillade med vovvar och godis vid "utsikten".


Sista dagen i April hjälpte jag A och hennes föräldrar att flytta.


Och vi låg på det kala golvet och sjöng med i Tenacious D-låtar.

Maj:


Vi fann en kärlek i att sitta på en ny favoritplats i skolan och chilla i den värmande vårsolen.


Jag jobbade en hel kväll/natt på ett skolarbete... Och lyckdes färga mig själv en hel del. :P


Jag bytte från min lilla mes-ring till en riktig, synlig näsring. :) och det gjorde ont som in i helvete (ringen var mycket bredare än den andra...)

 
Jag såg lite ut såhär...


Fotade min lillasyster analogt. :)


Tog en promenad ner till sjön och kände på vattnet.

Juni:


Skaffade mig en otrevlig bränna (notera skillnaden på färgen vid axeln och ner mot armen... som inte syns så bra på fotot dock.)


Fick sommarlov. :) Detta var det jag hade på mig på skolavslutningen.


Övningskörde för första gången.


Började sommarjobba som telefonförsäljare... (hade ingen senare bild. :P)


Tränade porträttteknik genom att rita av reklamannonser i tidningar...


Badade i sjöar och chillade på bryggor...


Grillade med familjen.

Juli:


Spenderade en natt med att promenera, sitta och kolla ut över det här och prata om förändring med A.


Kände att jag behövde en förändring gällande mitt långa hår...


Så jag fick det avklippt! :D


Hade en period då jag var galen i nagellack.


Åkte till Spanien med min familj, där vi bland annat vandrade i bergen (så fint!)


... och solade och badade i poolen.

Augusti:


Efter det åkte jag och A till Helsingborg, och därmed också Helsingör.


Vår vecka bestod mest av shopping och party. ;)


Kom hem till min älsklingsvovve som jag saknat så!


Var på kräftskiva hos gamla vänner som jag inte sett sedan dess och inte längre umgås med...


När skolan började igen såg jag ut ungefär såhär...

September:


Åkte på icke-nollningen för de nya eleverna på min skola. Där byggde vi bland annat pyramider...


Och bara hade det jävligt najs tillsammans!


Började skissa på min tatuering...


Blev riktigt sjuk och fick nackspärr... roligt.

Oktober:


Fick födelsedagspengar av pappa och farfar och köpte min älskling! <3


Fyllde 18 år och gick runt med världens hetaste t-shirt hela dagen i skolan (gjord av A)


Och firade resten av kvällen med storasyster. :P Drack lite goda drinkar hemma hos henne och gick ut och tog en öl och snackade.


Sedan firades jag hemma med hela familjen några dagar senare. :) Fick min fina mp3!


Firade med att alla gjorde syrrans ap-min. :P


Jag, A och J gav oss ut på vår cykelresa, som blev väldigt jobbig, väldigt rolig, väldigt mysig, och väldigt minnesvärd. :)

November:


Tatuerade mig!


Och lät den läka fint. :) (måste dock låta den bli lite mer ifylld snart...)


Var på 90s med trevliga människor och öl. :D


Snön kom igen. Och MYCKET den här gången.

December:


Klippte lugg!


förberedde inför julen med min kära familj. :)


Hade vernissage i skolan...


Firade världens bästa julafton hemma med familjen. :)


Och Nyårsafton, igår... hade trevligt här hemma och fotade massor. :)

Så det var det antar jag.
Ett helt år i ett inlägg.
Det har varit ett bra år, och jag har haft roligt.
Men som vanligt hoppas man ju alltid att det här året ska bli ännu bättre. ;)

Nu säger jag hejdå till år 2008 och välkomnar år 2009! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0