Massa tankar

Jag är ju inte trött!
Jag vill känna att det enda jag vill göra är att sova när jag går och lägger mig.
Nu känner jag att det är det enda vettiga att göra, och det enda jag kan göra.
Det finns ingenting roligt att göra på datorn längre.
Får väl läsa tills jag somnar eller nåt.

Mitt liv känns lite enformigt just nu.
Jag vet inte riktigt om jag vill att det ska vara det. Rätt tråkigt.
Men det måste i pricip vara det för att jag ska klara mig för tillfället.
Jag MÅSTE plugga nästan varje kväll för att få bra betyg.
Jag MÅSTE stanna hemma även om jag hellre skulle vilja vara ute och dansa ibland, för att jag håller på och sparar pengar.
Så mitt liv får väl lov att vara enformigt... under tiden då jag väntar på att roligare saker ska hända.

Just nu längtar jag till 22 februari. Det är då enformigheten tar slut. Då ska vi åka till fjällen. :) Och åka skidor.
Och efter det kommer jag slippa spara en massa pengar och kunna gå ut och dansa om jag vill!
Så jag längtar dit.

Jag längtar tillbaka till saker också...
Våren och sommaren år 2008.
Förhoppningsvis blir den här våren och sommaren lika bra eller bättre.

Helt plötsligt blev tomheten i mitt huvud fylld av massa tankar...
Det kanske var för många för att jag skulle fatta vad som hände förrän jag gjorde det?
Jag vill i alla fall att den här månaden ska ta slut så att nästa kan ta vid.

Min mamma fyller år snart också.
Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa, eller göra...
Kanske kan man måla en tavla? Jag är ju så fattig, så jag har inte råd med några större grejer i alla fall tyvärr.
Och om jag kommer på någonting fint blir hon nog glad. :)

Nu är min lillebror frisk men min lillasyster sjuk... stackars syster. feber och grejer.
Som tur är har inte jag blivit sjuk i alla fall. och blir förhoppningsvis inte det heller...

Min säng är proppfylld med saker som jag inte ens riktigt vet vad de är allihop... lite kläder, kamera, väska, papper, böcker... allt möjligt. Men jag orkar inte fixa det just nu. 
 
Jag går aldrig och lägger mig i tid.
Istället sitter jag uppe alldeles för länge, är trött under skoldagen (fast ser tydligen pigg ut), och somnar när jag kommer hem. Sen blir det ju samma visa om igen...


Dit längtar jag tillbaka. Vår 2008, satt på min fina utsiktsplats med min fina vän och våra fina vovvar, åt fint godis och lyssnade på fin musik. Så härligt. <3 

Sova nu! Kraam <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0