Ansvar

Öhm... ja, vad gör man med den rubriken egentligen?
Men det var en ganska bra rubrik.
Jag har tagit ansvar idag... säger vi.

Jag har sökt jobb, eller, jag har inte sökt jobben än, men jag har hittat jobb att söka. Typ 10 stycken olika. 
Tydligen vill jag bli städare, receptionist och diskare. Men egentligen inte alls. 
Men det är ju ett faktum att jag behöver ett jobb snarast möjligt, om jag nu ska ta ett sabbatsår måste jag ju kunna leva på någonting. Och om man vill leva måste man ha en inkomst, och för att ha en inkomst när man inte pluggar måste man ha ett jobb.
 
Nu gäller det bara att bättra på mitt CV lite, med hjälp av storasyster helst, och sen skicka iväg det överallt, i hopp om att någon tycker att just jag borde få ett jobb jag egentligen inte vill ha men kommer låtsas att jag vill...
Jag vill typ jobba på ICA, eller med någonting som jag faktiskt tycker är roligt, men man får inte jobb med sånt man faktiskt tycker är roligt när man inte har tidigare erfarenhet... Men jag är säkert 50 gånger bättre än många med erfarenhet. Äsch, nu ska vi inte vara bittra.
 

Nu ska vi ta mer ansvar, och gå ut med hunden. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0