Lång måndag

Jaa... Idag var jag då i skolan från halv nio till sex.
Varför?
För från tre till sex var jag väldigt snäll, tillsammans med A och Majsan, och hjälpte till att ta emot arbetsprover från de som sökte till gymnasiet nu.
Vi tjänade en varsin biobiljett, kexchoklad och läsk på det.
Vi var typ asflummiga av nån anledning, men höll masken när vi var tvungna att ta ansvar. Men ju tröttare vi blev desto flummigare blev vi, så till slut satt vi och skrattade typ hysteriskt i alla pauser vi fick. Kanske på grund av att vi var övertrötta och höga på socker, vem vet...
Det roligaste var nog ändå när det kom ett kändisbarn och skulle lämna in arbetsprover...
Han var son till Lena PH och Måns Herngrens (som också var där i skolan, och Lena PH ser inte alls ut som hon gör på tv... mycket mindre) typ, och så fort han kom in visade han verkligen att han tyckte att han var bättre än alla andra, typ huvudet högre än molnen och väldigt nedlåtande ton, han kunde lika gärna ha sagt "Jag är störst, bäst och vackrast, jag har kända föräldrar!" Lite roligt i alla fall.

Vi jobbade på länge och bra, och sen vid sex fick vi då äntligen gå hem, jag i tron om att jag inte skulle behöva gå ut med hunden (då jag pratat med mamma innan och hon sagt att de skulle ta hand om det), men när jag kom hem var jag tvungen att gå ut med honom i alla fall.
Det var dock inte så hemskt som jag tänkt mig, för min vovve är så gullig. Hihi.

Just nu sitter jag bara framför tv och dator.
Ska väl lägga mig relativt tidigt ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0