Och så kom snön... Än en gång.

VARJE gång jag verkligen tror på fullaste allvar att det är på väg att bli vår kommer snön igen.
Det är sååå irriterande. Och särskilt när man har hund. Man får uppleva den där mellantiden, då det är blaskigt och vovven blir en gående lerpöl varje gång man går ut så man måste tvätta av och torka honom torr efter varje promenad, flera gånger om, istället för bara en. Ett rent helvete.
Så blir man ju lite irriterad också, för man längtar ju efter våren...
Dock kan jag fortfarande inte bli riktigt sur på snön. Den är ju så fin, och lyser upp i mörkret... dessutom blir ju inte min vovve smutsig nu, när snön är helt vit och fin. Men jag fruktar det som kommer. Igen.

Förutom snön har dagen varit... Speciell. Kanske man kan säga.
Missade första lektionen då jag trodde att vi skulle ha en föreläsning istället för lektionen... När man får ett mail av läraren där det endast står: "Klockan 11.00 i sal 166" blir man aningen fundersam. Jag tolkade det i alla fall som att lektionen skulle vara då... Så jag kom då. Men då hade de tydligen haft lektion innan.
Äsch, ingen viktig lektion ändå.

Sen var det ju engelskan, där hela engelskaklassen argumenterade emot rektorn som stod och förklarade varför vi ska byta lärare nu precis i slutet. Han blev rätt överkörd.
Haha, en sak var lite rolig... Jag hade inte sagt någonting på hela lektionen typ, och sen var jag bara tvungen att säga någonting som jag tyckte verkade självklart, men som ingen hade föreslagit än, och då blev allt knäpptyst i typ 5 sekunder, som om jag sagt världens grej. Haha. sjukt.
Han verkade bli ganska tagen av våra argument i alla fall, och sa att vi skulle få besked om hur det skulle bli innan nästa lektion... Fredag. Vi väntar med spänning.

Och så Foto. Framkallade film. Fick ett smärre utbrott i mörkerrummet när jag inte lyckades få på den stora filmen på rullen... Jag som brukar vara så bra på det där... Lyckades förstöra några andra bilder lite smått på grund av det. Jaja.

Sen har jag letat efter kattkompisar till Simba på Blocket och skickat iväg ett mail till en kattägare. Jättesöt katt. hoppas den finns kvar att köpa. :) Det skulle vara perfekt. 
Och så har jag även jobbat på projektrapporten. Skrivit lite mer. Men det känns typ som att jag bara skriver samma sak om och om igen... Jaja. 

Nu ska jag sova. Snart. Tänkte läsa lite först, för det var så länge sen jag gjorde det. New Moon såklart... fortfarande inte klar med den. 
God Natt!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0